Friday, October 23, 2009

Apo nak jadi ni.....

I very the busy you!!!! Mana nak buat paper la, nak buat surat dan memo la, nak buat minit la, nak buat report la, perancangan yang macam-macam dan tak habis-habis la, nak buat itu dan ini dan itu dan ini lagi dan lagi dan lagi. Tu baru cakap pasal keje ye. Tu rumah apa nak jadik la tu. Lintang pukang. Mana nak lipat kain baju la, nak cuci sana sini, mop sana mop sini dan macam-mcam lah. Sigh… ni baru cakap pun dah terasa penatnya, belum pun buat lagi. Sigh…

Last week dah pergi Terengganu kan. Esok nak ke Perak pulak. Pastu next week nak ke Johor. Perak tu acara social la, menghadiri majlis kawin tapi Johor tu acara kerja ye. Bila dah jenjalan tu, keje kat opis ni sape la nak tolong settlekan. Dah la workload doubled sekarang ni. Eh lupa plak nak bagitau, colleague I dah selamat pun menambahkan umat manusia jadiknya I terpaksalah tanggung keje dia. Memang la dapat duit tapi keje weh… bukannya bersukaria.

Pening kepala pikir nak bagi cukup masa untuk semua perkara. Tu nasib baik tak kawin lagi tu. Kalau dah kawin, ada anak pulak hai tak tau la camne. Mana nak layan suami la, anak-anak la, mak mentua la (eh pak mentua pun jugaklah ye) dan juga sedara mara (biasalah kalau dah kawin kan sedara mara suka je nak datang ni). Memang tabiklah kat orang yang dah kawin and beranak pinak tu. Korang memang hebat.

So marilah kita sama-sama memeningkan kepala berfikir dan fikir dan fikir untuk mendapatkan idea, ilham, semangat dan motivasi bagi menjadi orang yang cemerlang, gemilang dan terbilang so bila buat semua benda yang tersebut di atas tu, relax aje, takde tertekan dan hasilnya pun meletop. Any idea?

No comments: