Friday, December 19, 2008

Karnival Usahawan Desa 2008

Yesterday’s event went ok. Since we all sampai agak awal so we joined the reahearsal.Then we got bored and started to visit the booth. Oh I make new friends, Intan and Erma from PD (as in Pembangunan and not Port Dickson ok). We; Anis, Aisa, Intan, Erma, En. Nasrol and me not only tengok-tengok ok. We tried everything offered to us. Memang lah portion for testing tu sangat sikit tapi kalo dah segala food tester kitorang cuba, kenyang perut ok.

By 2pm everyone dah ready at post masing-masing. I was actually in-charge untuk usherer’s team tapi macam banyak plak benda yang nak kena settle so berlarian ke sana sini and dok telefon manjang. Patut kena mintak top up phone ni. Hehehe…

TPM sampai about 3 something. Since I dah ada kat depan tu so kenalah bersalam. I dah banyak kali bersalam ngan TPM so this time I just salam ngan wife dia je. And she looks horrendous ok. Kitorang dok menganyam ketupat aje about her. Hah after this if I’m not putting anymore entry; you’ll know where to find me. Hahaha…

Oh ye, TPM disambut oleh tiupan serunai hidung by an orang asli man. Merdu ok. Nak tiup pakai mulut pun I tak reti, apatah lagi nak tiup pakai hidung. Mau bersembur benda-benda yang tak sepatutnya nanti. This is the 2nd time I dengar tiupan serunai hidung and I still feel awesome. Lepas perasmian ada sesi lawatan ke gerai-gerai. We all plak dok sakan bergambar sambil tunggu VVIP ni bergerak ke khemah makanan.

By 5.30pm we all dah bergerak balik. Penat lah beb. Tapi tak boleh nak tido coz someone was singing in the bus and we at the back gelak sampai nak pecah perut ok. Rugi I tak bawak phone yang boleh buat voice recording tu. Kalau tak sure I letak kat sini.

There are 150 booth at the carnival. Macam-macam ada; foods (kerepek, cakes, ikan pekasam etc), clothes (batik, songket) and decorations (wood stuffs, flower, anyaman etc). KL.fm pun ada bukak booth and buat live telecast lagi. I tak pernah dengar this radion tapi DJ KC (tak tau camne nak eja) punya suara sangat mahal ok. Very the jantan gitu.

But you all tau la kan, bila buat kat Dataran tu (which attracts a lot of foreign tourist) harga barang pun agak mahallah jugak. Stuff that we can get cheap elsewhere, sangat lah mahal di sini. Contohnya batik. The normal batik that we can get at 100+, kat sini cheapest pun dah 250 and above. Ada satu gerai tu, batiknya semua 300 and above. And Didi told me there’s a songket with RM4k price tag. Tourist mungkin lah nak beli kut. I bought rempah sup saje.

P/S: Yanti, again sila pegi ok. Ofis mak ko dekat saje. So besok, amik mak ko balik keje and silalah pegi ok.

Peniup serunai hidung yang sangat merdu

Aisa and Anis, sorang bakal ibu and sorang baru menjadi ibu

Intan, yours truly, Anis, Aisa and Erma

Radin berlari nak menyelit ok

Anis and yours truly

With Aisa plak

Radin and Rizmi

Rombongan VVIP melawat booth

Punyalah ramai orang...

Pasangan hangat terbaru, Haiza and Nasrul

Nasrul menyibuk... dating jelah kat belakang tu diam-diam

Anis yang makin cun-melecun semenjak dah jadi ibu ni

Sebenarnya nak bagi nampak bangunan belakang tu tapi muka I yang nampak besar

Dan lain-lain....




No comments: