Wednesday, February 16, 2011

Sapa yang mengada-ngada ni

Pernah tak you all terasa macam nak makan tapi tak tau apa benda. Pastu bila makan semua tak kena. I selalu la macam tu. Kenapa eh? Contoh la kan, terasa macam nak mengunyah pastu depan mata ada chips. Bila makan rasa macam tak fulfilling. Pastu cari benda lain pulak. Cookies la, chocolate la or something heavier ke. Tapi semua tak fulfilling. Dalam pada tak fulfilling tu dah berapa banyak benda masuk dalam perut kan. Mana tak jarum ke kanan aje. Aiyo kenapa la selalu macam tu.

Macam semalam la. Macam-macam benda dah makan tapi the feel is not there. So bila tak de cari lagi yang lain. Hoh lama-lama stop la. Tak kuasa nak makan semua benda kan. Tu pasal dalam fridge I tu penuh dengan half-eaten stuff. Buka, makan sikit, rasa tak kena and simpan dalam fridge. Lama-lama sok bila buat clearance semua abang bin yang makan. (tong sampah le.... abang mana pulak korang ingat huh?) 

Sapa ada tips on this crazy wanna-munch-but-don't-know-what sindrom? Should I grab fruits instead? Pernah dah dulu makan grapes la, kiwi la, dragonfruit la tapi masih hampa. Wah fruits pun hebat-hebat. Hehehe.... Dah itu je yang senang nak simpan stock. Yang lain cepat buruk. Kan senang kalau perasaan nak makan itu boleh diidentifykan dengan jelas. Macam teringin nak makan ice-cream ke, nak makan pizza ke, ayam goreng ke or apa-apa jelah. Senang sikit nak dituju. Ngada-ngada betul tekak ni kan. Hehehe.... Ke tuan dia yang mengada-ngada? Hiks.

2 comments:

didi said...

Aku pulak sangat opposite. Org selalu cakap, kalau tengok cara aku makan roti pun dah nampak berselera sbb aku sgt menghayati apa yang aku makan. Hehe.

Aku x tau mcm mana nak tolong sebab aku ni, memang sentiasa ada selera. Kadang2 over pulak tapi makan telur masak kicap dengan banyak bawang dan cili padi pun dah rasa amat heaven!

:)

Eny Yusof said...

Didi,

Kau memang. Bila makan pergh.... Benda tak sedap pun nampak sedap. Hehe...