Wednesday, October 13, 2010

Kedai dalam semak


Just got back from lunch with Klynn an my immediate boss. We went to kedai dalam semak (as called by Klynn). I don't think I know how to go there again by myself sebab tempatnya adalah sangat secluded, never thought there would be a good kedai makan there. Sekali imbas and the kedai look just like any other normal kedai but then the concept is what make it stand out. Tak de masakan panas nor buffet spread ye. In fact nak datang tadi kena booking dulu.

Patut la Klynn gelar kedai dalam semak, memang banyak semak-samun keliling tu

Datang, duduk and order air. Then nasi and lauk pauk akan dihidangkan. Everyone there eat the same except for those yang tak makan lauk yang dihidangkan. I like that concept. Feel so at home. Tak payah pening-pening nak fikir nak makan apa. I pun bukan cerewet sangat bab-bab makanan ni. As long as sedap I ok je. And yes the foods was great. Normally akan ada 3 lauk utama and like what Klynn said, kalau rezeki baik dapat la 4 lauk and kalau lagi baik boleh dapat sampai 5 lauk.

We had ketam masak lemak, ikan goreng and ayam masak sambal

Inside the kedai, nothing extraordinary

Unfortunately I can't tell where the place is la. Maybe once I know how to get there on my own, boleh la bawak kawan-kawan cuba, just like the nasi KK yang Radin pernah introduce dulu. I like the asam pedas there so much sampai pandai la nak cari kedai tu sendiri and siap boleh introduce kat kawan-kawan lain pulak.


The surrounding

But seriously, I suka lah kat kedai baru ni. Tadi makan sampai tambah 2 kali ok. Tak caya tanya Klynn. Hehehe..... Klynn next time pegi don't forget me ok. 

4 comments:

Anonymous said...

dulu epi.
skrg kau plak.
suka sangat promo nama aku tau.
hehehe.
insyaAllah.. next time aku tau sape nak ajak. Bak kata boss kau, kena berusaha sampai jadi tarap diamond. heheh.
Nasi KK, jgn lupa ajak aku!

Eny Yusof said...

Hahaha... aku suka je glam kan orang ni.

Anonymous said...

cik eny,

next time pegi harusssss bwk i skali yerr.. tp during weekend only la kot....

muah2...

-cupidz-

Ejan said...

kt mana nasi KK tuh??