Friday, October 15, 2010

Gigih bekerja

Syukur Alhamdulillah for a bigger table. Last time masa duduk kat workstation, memang tak nampak dah meja tu. Pastu puas la nak selongkar cari pen la, pencil la, stapler la. Everytime buat paper la my stationary went missing. Lepas meeting je baru jumpa balik. Hahaha......  

I've to compile all this reports (mind you ini hanya separuh ye... ada lagi tu)

into these tables (ada A sampai J tau)

One of the table

Me last night around 8 something. Figures and formulas. Duh!

Mujur la the only staff yang stayback semalam nak balik around 8 something. If not I would have stayback until much later than that. By the time sampai rumah kepala pun dah pening and mata berpinar-pinar tengok angka banyak sangat. Halus-halus plak tu. Dah la formula semua tu ada yang lari. Aduhai.... tu baru key-in data. Nak buat write up lagi. After nearly 4 years of doing the same paper and report, I don't have any more ideas to put. Almost all telah dicurahkan. Betul la apa orang kata, when doing same routine for quite some time, there would be no more innovation in your job. Ideas semua dah habis and you can only see what you want to see or you've been seing all this while. No more beyond that. So true la. Dulu buat paper berkobar-kobar je. Idea datang mencurah-curah. Now nak buat satu syor or cadangan pun dah tak tau nak syor or cadang apa lagi dah. Hehehe.....

Reached home and I've no more energy left to do anything. Bukan setakat energy, mood pun tak de. Iron baju, mandi, solat and terus boom tido. Ok sempat la baca buku few pages and around 11pm tutup lampu and off to la la land. I think la kan, if only stuff in my home can talk, they would have been screaming for my attention. If only la.... kang bercakap betul-betul kang I yang lari. Hahaha...... My TV and DVD player mesti marahkan I sebab tak bagi enough attention to them. Kesian diorang kan. Tak cukup kasih sayang. Hehehe.... Pastu my expensive stove (ehem..ehem.. saje la mention kan sebab ada orang tu nak expensive oven) pun mesti terasa dianaktirikan coz I hardly cook anything on it. Not even instant noodles. Membazir je beli stove sampai RM300++. Hahaha...... Nak buat camne.... tuan punya rumah sibuk sangat la. Well kalau tak sibuk pun memang jarang tengok TV nor masak pun.

Hmmmmm talking about masak kan, dah lama tak masak my favourite noodles and dah lama jugak tak pegi pasar tani for fresh groceries. Hari ni ada pasar tani tapi nak balik lewat so macam malas + tak larat la pulak nak pegi pasar lewat-lewat tu. Lagipun mesti all the fresh ones telah dibeli orang. Lama tak beli sayur-sayuran. Oh kalau beli pun this week I tak sempat nak masak juga. Saturday dah ada jemputan untuk 2 majlis, pagi dan petang. Sunday pulak pagi-pagi nak berlari kat Mizuno Wave Run. Entah bila la nak masak mee goreng ni. Lama sangat dah tak buat. Teringin pulak. Eh ingat lagi ke how to cook that recipe eh. Takut nanti jadi apa pulak mee tu. Hahaha.......

Ok la back to scrunching my eyes looking at figures. Enjoy your weekend ya!

No comments: