Tuesday, September 07, 2010

Hari keduapuluh tujuh Ramadhan

Technically I kan tak berpuasa walaupun tak makan. So tak de la nak ke masjid ke apa and boleh la luangkan masa untuk berbuka bersama kawan-kawan. Kalau tak sorry lah ye, ke masjid kita. Hehehe.... Actually Shikin has been reminding me that she already booked yesterday date to spend with me. Thank God I tak berpuasa so no hal punya. Dah alang-alang tu, we try our luck inviting those 2 pakcik. Manalah tau kot diorang free to join. Ye lah this year I tak berbuka with them pun lagi. If not every year ada buat masak-masak at my place. This year tak sempat la. Like I said, my weekends were pretty occupied with too many stuff.

Anyway it's been a while since I last hang out with my favourite bunch; all four of us. The last time was way back in early 2010 kot and the venue was Noodles Station. After that there were only 2 or 3 of us and never 4. So finally semalam dapat jugak cukupkan quorum and masing-masing macam termakan ecstacy je. Tergelak-gelak. With these guys everything can be an issue tau. Hahaha.... 

The venue was Manhattan Fish Market (MFM). I've to book and ordered the menu. Well considering these 2 pakcik yang verylah picky eater, risau jugak nak mengorder for them. Thank God En. Afnan said he wanted the same thing we had during my birthday treat there. Last April he and Shikin treated me for birthday dinner there and we had Grilled Gala Platter. Tu pun I jugak yang order. So this time I ordered Fried Calamari as starter, Seafood Platter and Grilled Gala Platter as the main dish and Sweet Alabama Smoothies for En. Afnan and Shikin and coke for En. Nasrol. For me, warm water is enough.

As usual Cik Shikin kita would be the last to arrive so the 3 of us terus proceed ke MFM. Mula-mula sampai tengok booking list and the staff couldn't find my name. Ish dah risau dah. Further checking and I saw my name being crossed. Aik bila pulak I cancelled. Risau ni tapi maintain cool la. I tau ada orang tu dah pissed off dah tu. Dia tu memang. Kalau bab-bab makan ni cepat aje naik angin. Sabar je tau. Anyway the staff checked again and rupa-rupanya dia dah set the table so that's why la dia crossed my name. Legaaaa..... takut weh kalau ada yang membebel nanti tu. You know who you are.... hahaha....

  Eny said: En. Afnan kenapa you senyum macam tak ikhlas je ni?
En. Afnan said: Wah dah pandai sekarang nak terjemah ikhlas tak ikhlas eh....

Wah sama purple la pulak. He look slimmer and I still look chubby. Argh!

En. Afnan's favourite kuih; akok. Or the way I see it, kuih kedut-kedut. Hahaha.... I have never see or meet with anyone else yang begitu sukakan kuih ni like En. Afnan. Like seriously ok.

Shikin and En. Nasrol

I'm not sure why but our food tak sampai-sampai until la dah berbuka time. Padahal orang lain semua dah dapat. So berbuka dengan kurma and kuih akok la dulu. I think it was my first time makan akok kot. Not sure pernah makan ke tak. Boleh la nak makan but definately not a favourite la. En. Afnan bukan main lagi beria-ia makan. Ada cerita lawak pasal akok ni yang setiap kali timbul je pasal kuih akok, mesti nak repeat cerita itu. Hahaha..... Anyway bila the main dish sampai je terus serbu. And we didn't get our Fried Calamari till the end so kira cancel je lah the starter.

Amik nak licin ok. Tak sempat nak took photos before sebab sampai lambat so terus serbu. Hehehe...

Oh I'm so proud of these 2 pakcik. Both platter ada ikan and they ate it ok. Bagus..bagus... dah pandai makan ikan ye. Nampak sangat high taste diorang ni. Ikan-ikan local like siakap ke apa ke tak mo makan. Tapi ikan-ikan international ni tau pulak makan. Tau lah korang tu standard international. Bak kata En. Afnan, ikan-ikan laut dalam. Iyolah tu....

2 gadis bergigi besi....

Eny cepatlah amik gambar skandal pulak. Amboi-amboi tak agak-agak eh. Nah nak sangat.

Eny ni pandai amik gambar sendiri ni.... Pandai la sangat. Kadang-kadang ok kadang-kadang tak ok. Like this, kan nampak chubby tu.

Anyway I had a blast last night. Dah lama tak gelak sakan macam tu. Thanks guys for making it happening. After this Seoul Garden pulak eh. Oh we all ada planned nak bercuti bersama before any of us getting hitched. Plannya dekat-dekat aje and local la. Kalau nak ikut standard international pakcik 2 orang tu, memang tak mampu eden hah. Destinasi masih belum diputuskan lagi. Harap-harap jadi la sebab semua pun busy je. Nak luangkan masa makan bersama pun payah inikan nak pi bercuti kan.

So kepada En. Afnan yang dah mula bercuti, selamat balik ke negeri tanah sekebun bunga. Eh betul ke? Tak pasti tapi lebih kurang la. Drive carefully. En. Nasrol pun akan balik ke tanah sekebun bunga jugak. Again hati-hati di jalanan. As for Shikin, dia akan berterbangan ke negeri di bawah bayu. Yang ni nak cakap apa eh? Hati-hati di udara eh? Apa-apalah. Semoga perjalanan korang selamat hendaknya. Balik sini jangan lupa bawak kuih raya. Nanti kita buat pot luck open house ok.

No comments: