Thursday, September 09, 2010

Hari keduapuluh lapan Ramadhan

Hari terakhir bekerja sebelum bercuti panjang untuk beraya memang mood untuk bekerja adalah zero. Bak kata member-member la; yang kat ofis tu semua hantu. Roh dah balik kampung dah. Hahaha.... Bangun untuk sahur tu, instead of makan, I packed my stuff. Yeah this time I waited till the eleventh hour before I started packing. Tu pun sikit-sikit je. Nak balik memang tak sabar-sabar tapi nak packing tu ada slow sket. Been packing too many times lately so mood tu macam lari sikit.  

Lunch hour I ke Anjung di Parcel D untuk bayar utility bills. Ingat nak pegi Tabung Haji sekali. Tapi nombor I and the current nombor beza adalah 100 ok. I dah settle bayar bill pun masih banyak nombor lagi so terus lah balik ke office. Gi Tabung Haji kat Kuantan ajelah nanti.

Untuk sesi berbuka yang terakhir ni, I dah janji untuk berbuka dengan Rehan. Kira complete la I berbuka dengan semua kawan-kawan yang selalunya datang berbuka di rumah I. Although tak semua tapi majority dah cover la. Rehan nak amik sunglass dia kat Jusco Equine so ke sana la kami. Since sampai lewat, semua tempat dah full house so kena la pegi solat dulu before makan. So untuk berbuka, we had brownies, cakes and ice blended from Secret Recipe. 

My brownies.... Eh kata nak kurangkan manis tapi ni makan brownies ni apa kes? Hehehe....

Rehan looked a bit pale kan

Nak tau, my brownies tu I baru makan half. Pastu ada orang lalu depan I and terlanggar so habis jatuh. Minah tu selamba kutip, letak dalam kotak balik and just said sorry halfheartedly. I nak kata apa kan. Sengih je lah. Then I tengok dah ada rambut-rambut kat that brownies so terus buang ajelah. Bukan rezeki I kan. 

While waiting for Rehan performing her solat, ada seorang batchmate; Wahida came in to perform her solat too. She's a friend to my friend. Kebetulan she was alone so she joined us for berbuka. Since tak tau nak makan apa, we went to Kenny Rogers. Yeah I had Kenny Rogers again. My second in 3 days. This time I ordered the round-up platter only; mashed potato, baked bean and coleslaw with chocolate muffin. For drinks warm water aje. Comparing the services between Kenny Rogers Alamanda and Jusco Equine, the Alamanda ones are way far better. At Alamanda, the service are quite fast, the foods served are quite banyak and tak de la salah ke apa ke. Kat Jusco Equine memang hancus la. Got to wait for so long before we can place our order. Dah la hantar salah. Pastu kena mintak banyak kali barulah dapat the extra gravy and the muffins. Tu belum cakap pasal the portion lagi tau. Nampak pinggan tu sangat empty sebab portionnya adalah begitu sikit. Bukan I je yang cakap eh. Rehan and Wahidah pun terperanjat tengok the small portion.  

Look at my plate. Banyak ruang kosong kan     

 
Inilah Wahida. Dia ni masa DPA dulu, pemantun terbaik tau. Very soft spoken

Rehan and Wahida

Rehan makin kurus la. And again she look paler. Kenapa ni Cik Rehan oooi....

Again I had a blast that night with the 2 girls. Macam-macam kitorang cerita. It was the first time of me hanging out with Wahida but definitely won't be the last la. Tak sangka she's quite happening jugak. Lepas makan round-round kejap before parting ways. Sampai rumah dah dekat 11pm and mata pun dah ngantuk but I haven't finish with my packing yet. Pastu nak buat laundry lagi. So sambil mengantuk-ngantuk tu, I buatlah jugak. Masuk tido pun lewat. Tak pe esoknya tu dah nak balik Kuantan kan. Hehehe... Anyway my problem solved. Rehan offered to send me to Bukit Jalil. Alhamdulillah.......

No comments: