Monday, September 27, 2010

Anna & Enot

Anna and Enot

On Sunday, I was invited by my ex-classmate cum ex-roommate cum one of my many good friends to her house somewhere in Jalan Kebun Klang. I can't seem to recall the housing area name tapi something with Kemuning in it. Never been there before tapi Alhamdulillah dengan clear guide given by her, managed to reached her place without any hassle. Pergh this one again adalah perjalanan yang agak jauh, pergi-balik from my place to hers adalah 98.2km ok. Dah nearly 100km pun tu. Dah la on the way tu, jalan adalah teruk dan masuk jauh ke dalam. I was thinking all the way tu, "hish ni hutan mana pulak dah la Anna ni tinggal ni...." but when I reached her place, it was a new housing area. So jalan memang teruk la. Macam nak masuk ladang kelapa sawit pun ada. Hehehe... jangan marah Anna noooo....

Anyway, kawan I ni actually nama panggilan dia adalah Ana tapi sajelah nak bagi glams sket so I panggil dia Anna. Nak tau dia panggil I apa? Enot ok. Hahaha... glams la jugak kan, macam pelakon gitu. Hehehe.... Dia macam risau aje takut I terasa dia panggil I with that name (yeah she know me from my super sensitive time way back then, kan Anna kan) tapi I tak kisah pun coz she's the only one who calls me that thus making it a special name for me. Eh ok apa... Enot... macam manja-manja gitu. No? Hahaha..... Oh one more thing about us. Anna is a Kelantanese but when we spoke with each other, instead of using aku-mu like any other Kelantanese or aku-kau like with any other friend, we used aku-hang thanks to many Kedahan classmates back then. Kuat pengaruh orang utara ni ok. 

When I reached her place, adalah sangat kagum with her because she got such a nice crib (although terletak jauh terpencil...hahaha). Bagus la my friend ni. Begitu pandai menghias rumah. Anna, nanti come to my place and help me too eh.


Nice sofa she had. Tengok la tu, while she was busy cooking, I was busy with her albums

Her food spread includes nasi berlauk with all it side dishes, laksa kelantan and nasi impit with kuah kacang. Its been a while since the last time of me having nasi berlauk so I ate that one first. Oh my... very delicious ok. The kari ayam (was told that its not kari but gulai but I still see it as kari la kan) adalah sangat sedap. Alamak dah la I puasa ni. Terasa kecur pulak bila teringat-ingat ni. And then the acar plus sambal cili (or sambal bodo as Anna called it) pun adalah sangat sedap. Next time when I feel like eating nasi berlauk lagi I know where to find a good one la. Hehehe... Right after that terus sambung makan nasi impit and kuah kacang. Ok I rasa I bukan makan la but more like melantak. Hahaha.... Serious banyak I makan ok. I am kuah kacang no.1 fan so memang pantang jumpa la. Nak-nak yang sedap macam Anna masak tu. Memang terus lupa daratan kejap and makan like there's no tomorrow. Hahaha.....

From left: Nasi berlauk with gulai ayam, acar, sambal cili and ikan masin, nasi impit and kuah kacang and laksa kelantan 

Chef / tuan rumah sedang menghidang

If you can see my plate just behind the kari/gulai.... licin-licau ok

Since I am serious on maintaining my weight, I weight myself everyday just to make sure how much food I can eat for that day. I know... I know memang over tapi its ok what. Kena lah berdisplin kan. Since Saturday tu I dah makan super banyak, I was a bit worried takut berat naik mencanak-canak sekali on Sunday morning, berat adalah turun kepada 48.5kg. So that is why di rumah Anna, I melantak puas-puas. Hehehe..... Tak pe berat masih stabil.

 2-2 kekenyangan yang amat. Konon-konon nak rehat for 2nd round la pulak.

Bila perut kenyang mata pun rasa berat semacam aje. Anna suruh rehat dalam bilik tapi macam over la pulak kan. So I duduk kat hall tengok TV but I guess TV tu yang tengok I. Terlelap-lelap ok walaupun ada ramai orang at her house. Cannot tahan la tapi nak tido dalam bilik segan. Hehehe... I waited till around 6pm before gerak balik. Actually I waited that long sebab nak berbual-bual with her. Its been ages since we last meet but I guess open house is not a place for you to really talk like we used to be. Bercakap non-stop and ketawa tanpa henti. Tu belum bab mengusik-ngusik lagi tu. Yang sorang mulut laser, yang sorang hati terlebih sensitif memang banyak la modal nak mengena. But now that I am much older and wiser, the adegan nak terasa-terasa hati ni dah tak de dah. I dah hati kering sikit dah. Or maybe I know how not to show my terasaness anymore kot. Eh tapi semalam memang tak de nak terasa-rasa Anna nooo. I understand that you are busy. Kata tuan rumah kan. Hehehe....

So lepas ni definately have to meet her again. Tak puas sembang la. Maybe buat at my place la pulak kot. (Anna, hang masak that famous gulai lagi eh. Hehehe....) Ingat nak ajak Anna sleepover at my place la. Oooo tapi kalau nak ajak Anna datang, I've to ask her not to bring her son la. I takuuut. Hehehe..... Nak tau, semalam Adam punch me right on my face ok. Dah la penumbuk dia tu kuat. Tumbuk badan ok lagi. Pukul I dengan hanger ok lagi walaupun sakit. But tumbuk my face memang la. I terus lari ke dapur. Dah la mulut I ni da banyak besi, kena penumbuk plak tu. Can you imagine the pain? Seriau aje I semalam everytime Adam datang dekat sebab takut dia tumbuk lagi. Ada ke patut orang umur 32 takut kat budak umur 5. Memang tak patut la. Hahaha.... Her daughter Dina tak de lah pulak. Teringat-ingat pulak masa Dina baby. I tengok TV sambil trying to make her sleep. Memang sangat la ala-ala kan. TV yang lebih focus. Kesian budak tu. Hahaha.....

Ini dia Adam yang super lasak. Memang tak duduk diam langsung

Anyway, thanks so much Anna for inviting me over. And thanks for the tapaued food. Hopefully we'll have more time for each other after this. Rindu seh nak berborak macam dulu-dulu. Banyak sangat kenangan between us yang nak diimbas. Definately kena ada sleepover at my place tau. So sebelum balik sempat la bergambar sakan dengan Puan Anna kita. Biaq pi la orang nak tengok pun. Hehehe....

In her kitchen... dah situ aje tuan rumahnya pun

In her hall area

I loooove this photo

And this too.... oh I definately love her more la kan, not just the photos... hehehe.... 

No comments: