Friday, September 24, 2010

Beraya buat kali pertama tahun ini

Did anyone noticed that today the sun rise quite early. Normally when I go out around 6.35-6.40am, the surrounding are still dark but today I can see the sun rise halfway already. When I reached office around 6.50am tadi dah terang dah. Kenapa eh? Ke sebab ada full moon or something last night coz my cousin did asked me about full moon last night.

Anyway yesterday nothing much happened in office. All the normal thing aje. Around 5 something I terus shoot to Seri Kembangan to pick up Eman. Alhamdulillah the traffic was ok. Selalunya mesti jem teruk especially from the susur turun right till flyover nak ke Seri Kembangan tu. From there to Taman Desa pulak to pick up Bang Long. And then terus ke rumah Mak Ngah at AU5 Lembah Keramat. That area is more like my kampung already coz almost everyone lived there; Mak Ngah, Mak Lang, Mamatam and of course Nenek too. If not we would be included too tapi biasalah kami kan perantau. This is my first beraya for this year. Maklumlah masa raya dok rumah and hospital aje kan.

Reached there around 6 something. Mak Ngah and my cousin Lina was busy cooking so I chilled out with my anak sedara sepupu; Danish, Ayesh and Mya. Mya ni selalunya tak nak kat orang but yesterday was different. Sangat chatty. Ok dia memang sentiasa chatty but not towards me or any of my siblings la. Paling kelakar, she was so clingy with Eman. Maklumlah her daddy yang selalu melayan dia outstation so maybe she kind of missed her daddy la kot. But one thing I noticed about my brother Eman ni, although towards adult he's more of a quiet type tapi budak-budak can easily attached to him. Dulu Ayesh. sekarang Mya plak. Kalau ada kenduri, memang budak-budak suka nak duduk with him. Ok maybe sebab dia tak pandai melayan the adults kot so layan ajelah the kids. Maybe la kot. And I pulak lain. Although I loves kids but it'll took times jugak for me nak macam mesra-mesra ni. Just like the adults la. Sometimes boleh terus clicked and sometimes it'll took some times. The kids pun sama. Sometimes I terus clicked and sometimes I macam tak tau nak layan macam mana. I ni depends pada the other party; kalau diorang pun jenis cepat mesra then I pun sama. Kalau diorang jenis diam then I pun sama. Pelik je Eny ni eh.      

Main lipat kertas

Anyway semalam they cooked mee bandung and there were some satay too. Lina keep forcing us to eat more. Hahaha... "Tambah lagi... haaa tambah lagi... tambah lagi..." Makan sampai sengkak perut. But the mee bandung was very nice and mewah dengan daging dan udang. I can see more udang than the noodles itself. Hehehe... Lepas makan went to Lina's new house at Sierra Perdana. Sajelah nak pegi tengok rumah baru. Lagipun we can't make it last saturday for her open house cum house warming party. Very nice the place. It was quite cool the temperature there, maybe sebab atas bukit plus ada banyak pokok-pokok besar. She moved in just before Ramadhan hari tu so the decoration is still in progress. But it was nicely done.

Wall paper yang bernilai RM3k. Pergh mahal betul. Tapi nampak mewah la, siap ada bling-bling lagi ok.


Just like me, she had plenty of IKEA's stuff in her house. Nak-nak kat dapur tu

Family area upstairs

And I immediately fell in love with this sofa. Very nice and comfy. Cow leather lagi so sangat best la.

I thought the sofa was around RM3-4k based on the quality and of course according to IKEA's range la kan sekali she said it only cost her RM799. Waaaaa nak nanges dengar. Kenapa orang selalu dapat beli benda yang cantik-cantik and super duper murah ni????? Seems like I kena improve my skills in furniture hunting ni. I selalu pegi tengok terus beli. Pastu menyesal. Hahaha.... Just like that TV cabinet. The TV cabinet plus display rack and coffee table cuma RM499 aje. And my TV cabinet yang begitu biasa-biasa itu costed me RM600++. Aaaarghhh geram betul. Nak tukar takkan la senang-senang kan. Makan tahun lagi baru boleh tukar. Ish....


Kan dah kata... ada je benda she wanted to do with Eman

Tengok la tu, siap kesatkan muka dengan tisu lagi. Hehehe.. The boys plak sibuk dengan games and dah pandai online tu. Each one ada their own broadband. Hebat betul budak-budak zaman sekarang ni

Lepas tengok-tengok rumah Lina balik semula ke rumah Mak Ngah sebelum gerak balik. Sampai rumah around 11pm. Mata pun dah ngantuk tapi around 12 baru tido sebab nak iron baju lagi, nak mandi lagi, nak solat lagi. Haish bila lah kerajinan untuk mengiron baju for the whole week akan datang semula ni. Dulu iron sekali banyak-banyak. Sekarang daily aje. Sangat la pemalas ini orang. Hehehe....

No comments: