Sunday, July 10, 2011

Reunited after 10 years

Last Friday (again but at different hour), I was reunited with a dearest friend during my degree time at UiTM after 10 freaking years. Padahal both dekat aje tapi baru sekarang dapat jumpa. Even after that long separation, when we met, it didn't seem like that. Kemesraan still sama macam dulu-dulu. She still remember all small detail like on how I handled stuff with minimal touch. Eny yang sangat hygenic. Hahaha..... Actually I was suffering from a severe skin allergies then so pegang apa pun rasa pedih and takut la habuk-habuk ni kan. Even makan nasi with ikan masin pun pakai fork and spoon ok.

Anyway, Rafidah or Ren is from Sandakan, Sabah. After habis study, kami memang dah lost contact until one day 2-3 years ago. I tak ingat how it started but Ren and my brother Eman is on the same batch with LHDN. When she first saw Eman, she immediately saw our resemblance and since nama bapa pun sama she asked Eman about it. And memang betul la kami ni adik-beradik. Tapi we never have chances to meet until last Friday.

Ren sekarang dekat Akademi Percukaian kat Bangi and lived with her in-laws at Pingiran Putra. Dah la dia pun selalu je lepak kat Alamanda. Hai macam mana la boleh tak pernah terserempak all this while eh. Her daughter is almost 7 month now and she gave birth at Hospital Putrajaya. Again, how la I boleh terlepas all this eh. Lepas ni kena la berhubung dengan lebih kerap.

My lovely Ren


Old friends mostly will compliment on how ladies I am now compared to before. Hahaha.... Of course la beb. Umur pun dah tua kan. Not that boyish anymore. When I told them I can even bake memang ramai yang tergelak besar even Ren pun sama. Eny yang dulu masak pun tak reti sekarang pandai buat kek ok. Hahaha.... Tapi bab masak memang still tak pandai la. I can only bake aje. Itu pun beberapa recipe aje. Bab lauk-pauk still gagal ye.

Ren, contrary to many other friends wasn't so surprise with me being a PTD because I was being labelled Miss Info then for nothing. She said I read all kind of newspaper and always started a conversation with, "eh korang tau tak......" Hahaha..... Ren.... Ren.... Ingat lagi eh. Kalau I Miss Info, Ren is Miss Counselor. Sentiasa tenang and positive. Sesuai la kalau nak mintak nasihat and pendapat. Even sambil lepak-lepak tu pun banyak aje nasihat-nasihat yang keluar from her mouth. Seronok ada kawan yang see things differently from ours ni. Barulah ada check and balance.

Hai kalau cerita pasal hal dulu-dulu, memang tak tercerita ok. Rasa masa tu sekejap sangat. Tak puas lepak with her. Hopefully lepas ni boleh la lepak sama lagi. And kalau boleh nak ajak Kak Lin, Linda and Yuli sekali. Those are my gang masa degree time. One of the gang la sebab I kan ada banyak gang. Hehehe.....

No comments: