Friday, July 22, 2011

Garden Lifestyle Store & Cafe tryout

As usual, Friday long lunch hour perlu digunakan sebaik mungkin. This time, we gonna try a new restaurant; Garden Lifestyle Store and Cafe at Alamanda. Masuk aje restaurant ni, wow sangat impressed with the interior decoration. Kelassss....

Tengok apa Klynn buat tu

Sangat tekun study the lunch set promo

Desert's counter

Menu pun sangat exclusive

Luar macam album, dalam macam coffee table book pun ye

Ada orang berhajat nak duduk kat buaian ni tapi tak muat la pulak

The drinks. I ordered warm water tapi they gave me plain water with ice cubes and a slice of lemon in it

Starter kena la makan soup dulu. The most delicious mushroom soup I ever taste (and the most expensive jugak la kot)

Serious sedap ok

Wow nak cucuk langit langit ke?????

Cik Madu (who shall remained anonymous) with her black pepper checken chop

Yanti's marinara spaghetti

My arrabiata penne (first time trying this and it's not something I like)

Jemput makan kawan-kawan

Tekun Fid mendengar celoteh Klynn

Klynn's aglio olio spaghetti

Ni desert ordered by Fid. Again, not to my liking

Fid's carbonara spaghetti

This one look good. Let see.....

Auuummmmm..... Sedapnya......

It's a semi fine dining restaurant but judging from the way we ate..... menangis lecturer protokol kat INTAN yang ajar dining etiquette dulu tu. Hehehe..... Plate macam berterbangan aje. Hahaha...... Everyone wanted to try everyone else's dish hence the plate passing. Dah la besar dan berat semacam platenya.

I like the black pepper chicken chop. Carbonara tu sedap but too creamy and mesti muak kalau makan banyak. Like I said earlier, the arrabiata penne is not something that I enjoy eating. Marinara is so-so and I tak sempat nak merasa the aglio olio. As for the desert, cannot go la. Rasa pelik. Hehehe......

Although I tak berapa suka with what I ate tadi except for the mushroom soup, I rasa I will go there again to try the steak pulak kot. Ada banyak menunya so kena la try a few before deciding it's a good restaurant or not. Tapi bab decoration memang two thumbs up. Cantik sangat.

I teringin nak makan kat Seoul Garden with them tapi jauh sangat la pulak. Takat 2 jam macam tak sempat aje nak makan kat sana. Dah la buffet style. Kena la makan slow and steady untuk menikmati semuanya. Next nak try restaurant apa pulak eh? Oh I rasa this would be the last Friday to enjoy before puasa la kot. Ke next Friday eh? Sebab the last Friday before puasa akan ada majlis kat bangunan baru. Wah dah nak puasa dah kan. Cepatnya masa berlalu. Next week nak makan kat mana pulak eh? Wah over betul nak plan in advance eh. Hahaha.....

Esok jom join 10,000 Langkah Sehari at Dataran Putrajaya. Dah makan lemak-lemak ni kena la exercise sikit kan. Anyway, happy weekend everyone.

2 comments:

dian said...

cantiknye deco restoren tu! kt alamanda ke tu?

Eny Yusof said...

Dian,

Aah kat Alamanda. New wing kat luar bowling tu. Tak lama nak buka Japanese restaurant pulak kat sebelah tu.