Tuesday, August 17, 2010

Sape nak berlari?

This morning when I step on the scale, adalah sangat gembira because I am now 51kg only. Just before Ramadhan, I was around 53-54kg. Baru seminggu tu. Insya Allah kalau begini gayanya, my aim to be at the lower than 50kg akan tercapai. My exact target would be 45kg. Tapi itu tak tau bila tahun la boleh tercapai. Have to be consistent on my food intake. Tak boleh makan banyak sangat. I perasan few of my pants dah longgar-longgar dah. Heeeee sukanya.

To reduce weight during Ramadhan is quite easy. Ok not that easy la tapi it is not something yang impossible kan. Tapi nak maintain tu yang susah especially selepas raya. Nafsu makan tu mula lah membara-bara. Sometimes I boleh je tahan tak makan tapi selalunya kalau kawan-kawan pelawa, memang payah nak tolak. Yelah makan bersama kawan-kawan sambil membincangkan hal ehwal semasa adalah antara satu nikmat dunia kan. Ajakan teman memang susah nak ditolak. Lagipun hati kawan perlulah dijaga kan.

Untuk itu, senaman adalah perlu. Nak bersenam on week days bukan tak boleh buat tapi biasalah, ada pelbagai je alasan. So weekend-weekend tu tak de apa sangat nak buat boleh lah join apa-apa aktiviti yang boleh mengeluarkan peluh sikit. Actually kemas rumah pun berpeluh apa; menyapu, mengemop, cuci bilik air dan sebagainya. Tapi kurang lah sikit thrillnya kalau dibandingkan dengan aktiviti luar ni kan.

Kalau hari tu saya dah register untuk Mizuno Wave Run, sekarang ni saya tengah berkira-kira untuk register for McDonalds Olympic Day Run. Jaraknya boleh tahan la jauh; 7km. Memang tak mampu la saya nak berlari sejauh tu. Tapi saje-saje join boleh je kan. So ada sape-sape yang berminat nak menyertai saya tak? Don't worry, saya pun bukan lah larat sangat nak lari so tidak akan ada isu sape larat sape tak larat. Dan tiada paksaan dalam berlari. Kalau rasa mampu, boleh lari. Tak mampu kita jalan. Kalau rasa nak laju silakan, kalau rasa nak slow then take your own sweet time. Kita masuk bukan nak menang tapi nak sihat aje.

So kalau ada sape-sape berminat, bagi lah tau saya. Ada gak geng nanti. KKLW Runners yang lain maybe tak dapat join event ni sebab diorang dah joint yang lagi hebat; Newton 12km/25km Run. For more information on this, please click here. Oh lupa nak bagitau, the event will be held on Sunday 26 September 2010 at Dataran Merdeka. Event akan bermula pada jam 7 pagi. Registration closed on 18 September 2010. Saya pun belum daftar lagi sebab nak cari geng. So if anyone interested, do give me a call ok. Thank you.  

6 comments:

zulaikha mz said...

Eny, nak².. sile fwrd details ke email aku... mana dapat ni? nanti aku ajak Ja'a, Kemp n Aimy sekali k.

swit@kon said...

macam best je eny?
mahu!

Eny Yusof said...

Ika,

Sila layari lama web McDonalds. Ada link dekat post atas tu. Tq

Eny Yusof said...

Yanti,

Jom! Ajak Didi sekali.

didi said...

Ye saya dah tau.
Dan mahu join juga.

Bermula dgn Mizuno run.

Mati!
hahahaha

Eny Yusof said...

Dids,

This is after raya la. Mizuno month after that. Tak pe kita lari suka-suka je. Meaning kita daftar bertiga eh. Korang jangan tinggal aku plak bile dah berlari tu. Hehehe.....