Tuesday, August 10, 2010

PC baru oh PC baru

Last week I ada mention yang I akan dibekalkan dengan PC baru kan. Ok I memang dah dapat pun PC baru tu. Tapi sehingga ke saat hari, I haven't got chances to use it. Nak on pun tak boleh inikan pulak nak godam-godam kan. Thank god I'm in a good mood so tak de la I nak complaint-complaint ke apa even though ada begitu banyak urgent letters and memos yang perlu dibuat. Tenang je hati ni walaupun sedikit kecewa kerana I tengah gigih bersemangat nak buat keje ni. Sekali PC rosak la pulak. All the format and history ada dalam hard disk PC lama. Belum dapat transfer lagi sebab PC baru pun rosak kan. So terpaksa la bersabar.

I ada tanya orang ICT untuk mendapatkan pengesahan; PC baru I ni betul-betul baru atau dah lama beli tapi baru nak edar je. Diorang telah mengconfirmkan bahawa PC ini adalah betul-betul baru. Tapi pelik la kan kalau PC baru tapi rosak. Adakah semasa penerimaan tiada sebarang pemeriksaan yang dibuat? Hmmmm...... 

Tadi vendor datang nak cek PC yang diorang bekalkan. Sekali tengok rosak and terus diorang angkut hard disk tu bawak balik. I kan tengah mood tenang dan sabar je hari ni so tak de la I nak complaint ke apa walaupun I rasa patut je bagi sedas. How they do business kalau bekalkan PC rosak. Sangat menjejaskan imej ok. Dan sangat membantutkan produktiviti I. Tak pelah.... adalah hikmahnya tu kan. Sabar je lah. Esok pun dah nak puasa. Kena banyak-banyak bersabar.... tak gitu? 

     PC IBM yang telah banyak berjasa....

Bye bye IBM

PC HP yang baru

Bila mau start mencurahkan jasa ni?

2 comments:

k.i. said...

cik eny. berdasarkan pengalaman saya, bila ada penerimaan besar-besaran, kita mmg tak dapat nak cek satu-satu. maka, kita buat random check. pin point mana-mana dan check. adalah a certain percentage yang dicheck. dan kita harap masa user terima, dia akan check lagi sekali. kalau ada kerosakan, akan diganti. harap membantu memberi ketenangan pada cik eny ye. cuma mungkin proses penggantian dan semakan tu kena buat cepat sikitlah kan...

Eny Yusof said...

k.i

thanks for the info. ye saya pun agak begitu juga sebab adalah mustahil untuk membuat semakan yang detail especialy dengan tenaga kerja yang limited. tapi dah nasib saya terkena. sekarang ni guna laptop and broadband sendiri je tau.