Friday, August 08, 2008

Accident

Just got the news while having lunch at Alamanda. Dik Man and Cumat accident. Ya Allah adik-adikku… Mak kata teruk jugaklah. Dik Man kena 4 stitches at his knee plus few scratches here and there. Cumat plak luka dekat muka, very near the eyes area. It was Cumat who ride the bike. Dik Man pulak penunggangnya.

There’s this lady driver yang tak bagi signal. Tup-tup masuk simpang. Apalagi… berdentum la. Dah la langgar budak sekolah, datang rumah claim untuk repair the car, tak ngaku salah plak tu. And yang paling I hanginnye; tak mintak maaf pun.

Did she know that what ever the circumstances, whoever hit school children, wearing school uniform some more; are the one to be blamed? Sure tak tau la tu. Pastu mati-mati kata dia tak salah. My brother yang salah.

Yang I bertambah hanginnya, Dik Man said there’s one aunty *saksi kejadian la ni…*, right after the accident ada sound at the driver that it was her fault; she didn’t give signals. Tapi takkan la we all nak pi meronda carik balik this aunty ni kan.

Knowing Mak and Abah, I know they won’t really stand for their right.

Tak pe lah, Allah ada. Allah tahu siapa yang betul, siapa yang salah. *boleh?*

So Abah ikut jelah the husband ke worksyop untuk repair the car. Nasib baik I tak de. Walaupun I ni penakut and tak de la pandai sangat berdebat tapi do not cross the border. Once I feel like my right are being abused, my reaction… hah korang pun sure terkejut. Ni kan plak langgar adik tersayang I. Memang nak kena sound ni. *Sabar Eny… sabar…*

So not sure yet whether Mak and Abah will come or not today. Siti tak ikut so dia la yang akan tengok-tengokkan budak-budak ni kalau Mak Abah jadi datang. Dik Man, despite his injury, nak ikut jugak tu. Sian dia… Sure tak dapat bawak dia jalan-jalan. Sian lagi…

No comments: