Tuesday, June 10, 2008

Red alert

Yesterday my jogging session with En. Afnan and Edwin, macam kelakar ok. Dah la tiga-tiga pakai baju merah (macam berjanji plak), pastu start dari Kementerian sebab mengikut cabaran Edwin (normally me and En. Afnan will drive from office to Perdana Putra). Ish macam segan aje jalan kaki dari lobi sampai ke seberang jalan then berjogging naik ke atas bukit tu dengan berbaju merah sedondon. Pergh sakit gila lutut I ok. En. Afnan and Edwin relax aje berlari, siap laju lagi. Sabar aje lah. Then continue ikut the normal trek. Wah penat gile ok. Sampai kat tempat yang I and En. Afnan selalu stop tu, I dah tak larat. Perut I cramped. Tapi En. Afnan macam terlebih semangat kesukanan so dia macam nak jogging lagi so Edwin teman dia. Tapi later on ngadu pening la ape la. Yang best sekali, we all siap lepak kat taman tu; En. Afnan baring kat bench, I and Edwin duduk kat bawah and cerita pasal zaman sekolah dulu. Lawak gile coz I told them about guys at secondary school dulu yang teased me dengan nama kucing’ sampai I jadi anti-lelaki. Cewah! En. Afnan pulak orang ejek ‘susu F&N’ and Edwin, ‘itik’. Hahaha memang lawak gila petang semalam.

Balik umah tengok Kak Mas dah balik. Welcome home pengantin baru! Her hubby went for BTN courses so in the mean time she’ll stay with us. Letih sangat so I borak ala kadar aje. My diet plan hancus last night coz I terlalu lapar so I makan maggi. Dah makan nyesal plak. Hehehe… dah psiko ke I ni? What ever lah kan… Oh lupa nak citer, hari tu I ada kirim kat En. Afnan serunding from Kelantan. Ingatkan dia lupa rupa-rupanya tidak. Hehehe after this can eat bread with serunding la. Yummy…

Today, I ada terasa hati dengan seseorang. Maybe she’s only joking but the word she used, kind of harsh to me. I ni memang la nampak macam gila-gila but I have such a fragile heart ok. The words ‘pergi berambus’ is way too much to me. Actually I selalu gak terasa hati with her but I kind of malas nak layan sangat coz I know what ever pon, she’s the boss and I’m only her subordinate. But still saying ‘pergi berambus’ and in front of ramai orang some more is something that I can’t accept. Actually macam malas je nak join lunch after that incident but then kalau I merajuk nanti susah plak kan. So telan ajelah, dah nasib… Sedih actually, nasib tak termenitis air mata ni. Ish am I so emo? Maybe but still I don’t say that kind of words to others thus it is unfair for people to say it against me. I’m not trying to say that I ni baik what-so-ever just that I’m controlling myself from saying all that. When I’m really pissed off, I ada gak la terlepas some words like ‘bodoh’ or even sometimes ‘sial’ (which is sangat-sangat jarang and hanya terkeluar bila I sangat-sangat marah) but then I’ll regret what I said. Blamed it on my pure conscientious, hehehe…. Nevermindlah Eny, just let go. Hidup ini hanya sementara untuk kita terlalu kisah sangat tentang hal yang remeh-temeh ni. Cewah yelah tu… Nanti lenkali kena lagi, kecik hati jugakkan. Dah my nature, susah nak ubah. But still things are much better now, dulu lagi teruk tau. Sentitif tak ingat punya. Hehehe…

My minutes yang long overdue tu dah siap. Lega…. This weekend I’ll be going to Marina Cove Resort kat Lumut. A place so nostalgic. Last year I went to Lumut for my OBS courses. Best gila tempat tu (begitu banyak kenangan yang manis-manis) and this resort just opposite OBS. Boleh la ajak my coach makan-makan. (ish makan jugak yang diingati selalu). Tak sabar rasanya. Kak Jas and few of my friend akan join sekali. Sure best. This evening kalo sempat nak join senamrobik with En. Afnan and Kak Jas. En. Afnan kata puasa (tak tau la betul ke or sekadar bergurau) so tak tau la jadi or not dia nak join. Takut tak larat je; nanti “I pening la’ apa la. Just wait and see. Hehehe…

1 comment:

swit@kon said...

wah...ko g Lumut eh...best nye...

I got the OB Spirit,
Up in my head!!!!

eny, jangan kurus sangat tau!!!maintain je...