Thursday, September 18, 2008

Pecah rumah

Lepas Isya’ semalam, pengerusi surau ada la buat announcement sket. Tau tak dah ada 3 kes pecah rumah kat apartment I tu. Wah ini sungguh merisaukan. Since I live alone, I would be an easy target for them kan. Takutnya. Hanya pada Allah lah tempat untuk memohon perlindungan. Mudah-mudahan dijauhkan orang yang berniat jahat tu from me and mi casa. Lagipun tak de ape kat rumah tu yang berharga sangat pun. Tapi kalo dah pencuri ni, semua benda kira berharga. Iye dak.

Bulan Ramadhan pun ade orang yang nak buat kerja-kerja terkutuk ni. Kok ye pun jahat, amik la kesempatan di bulan yang mulia ni untuk insaf, bertaubat dan memohon keampunan dari yang maha Esa.

Macam kes kat Shah Alam hari tu kan. Sempat lagi nak merompak dalam pada orang dok bersahur tu. Dah la merompak, bunuh plak mangsa tu. And penjahat ni kalo tengok namanya, Islam la kan. Kalo orang Islam sendiri tak menghormati bulan Ramadhan, orang bukan Islam apatah lagi kan.

Apa nak jadi dengan orang zaman sekarang…. *ish kenapa setiap entry mesti ada dialogue ni ek?*
Sama-samalah kita menjaga keselamatan diri dan rumah kita ya kawan-kawan. Doa pun jangan lupa, mudah-mudahan kita sentiasa dalam lindungan yang Esa. Amin...

1 comment:

swit@kon said...

jaga diri babe. skang ni muka je baik tapi kita tak tau..huhuhu kalau takut ke ape ke tido aa umah member ke eh