Thursday, July 15, 2010

Masih cerita pasal kereta dan bas

Alhamdulillah semalam dengan bantuan Puan Sitti Aisa yang begitu bermurah hati nak menghantar saya kat worksyop despite congestion yang teruk, saya telah berjaya membawa pulang Savvy je rumah dengan selamatnya. Kos tak semahal seperti yang saya jangkakan; RM90 je. Alhamdulillah…. jimat duit.

However, pagi ni saya masih naik bas lagi. Selagi semangat masih berkobar-kobar nak naik bas ni, ikut kan aje lah ye. Pagi ni Abg Adi (gelaran saya untuk pilot Nadi Putra) saya muda orangnya. Rambut spike lagi. Merasa la saya dengar Hot FM pagi-pagi-pagi ni. Abg Adi ni mentang-mentanglah muda, bawak bas macam roller-coaster aje rasanya. Laju semacam. Amik selekoh laju aje. Puas lah saya berpaut dekat kerusi tu. Seriau rasanya. Dengan kelajuan macam roller-coaster tu, saya berjaya punch in at 7.10am. Laju kan dia bawak.

Hari ni saya nak finalisekan report-report yang dah naik muak saya tengok tu. Nak kena print out and buat folder lagi. Harap-harap by tomorrow semua dah settle lah. Mesyuaratnya would be on Monday night so Monday morning tu dah bertolak ke Kota Bharu dengan menaiki bas. Ye naik bas aje tuan-tuan dan puan-puan sekalian ye. Penjimatan kan…. So lepas ni dah tak de masa nak adjust-adjust lagi. Weekend ni saya sibuk. So by hook or by crook, tomorrow before balik semua dah ready. Insya Allah….

Hmmm nak breakfast apa hari eh?

No comments: