Tuesday, July 13, 2010

Cerita Selasa

Pagi saya bermula dengan begitu warna-warni kerana sesuatu yang tidak kena pada kereta saya. Saya dah perasan something is not right about the car tetapi saya masih drive jugak sampai semalam. Saya call Abah and bagitau pasal kereta tu. Abah suruh repair cepat sebab ada kemungkinan tayar boleh tercabut kalau dibiarkan. Oh terus trauma kejap nak drive ok.

By hook or by crook saya kena hantar kereta saya pergi worksyop hari ni juga. Tapi saya tak mo lah terus ke worksyop. Saya nak pegi keje dulu. Tapi kalau saya pegi keje dulu camne nak keluar nanti? Nak balik petang pun siksa inikan nak keluar time office hour. Memang bercintalah nak menolak kereta semua tu. Saya ingat nak car pool tapi kebetulan suami kawan saya itu outstation dan dia akan naik bas saja. So pagi tadi saya decide untuk naik bas saja.

6.30am saya dah siap and terus turun. Konon-konon nak jalan slow and steady ke bus stop. Sedang elok saya berjalan, tiba-tiba zuuuup saya terjatuh. Terlentang di pagi hari ok. Saya cukup trauma kalau terjatuh-jatuh ni. Bukan apa, saya selalu sangat jatuh. Dulu saya ingat biasa-biasa aje tapi sebenarnya ada effect dekat pinggang saya. Kalau baring tu sakit sangat rasa dia. Jadi saya sangat berhati-hati takut terjatuh lagi. Tapi kena jugak pagi ni. Ada air sirap tumpah. 1st thing on my mind lepas jatuh was my baju. “Alamak kotor tak baju ni” Terus berdiri and check baju. Alhamdulillah ok. Lepas tu barulah terasa sakit especially dekat my left bum tu. And walaupun I kept whining about my biggy bum ni, at least bila terjatuh tu ada juga penyerap hentakan eh. Hahaha….

Anyway dah sampai bus stop baru perasan I got no coins. Tunggu my friend tu lambat lagi so I pun naik ajelah bas yang datang tu. Since I takde small change, I bayar RM1. I tak kisah pun tapi bila ada orang lain naik and bayar guna coins, driver tu panggil I and bagi the balance. Wah terharu pulak pagi-pagi ni. Bagus betul driver ni. Selalunya ada sesetengah driver tu buat tak kisah aje. My last bus ride was way back in February 2008. Dah lama tu and yet the fare masih sama; 50 sen aje. Dulu kat P9 selalu kena berdiri aje and bersesak-sesak dalam bas. Kat P18 ni bas boleh kata empty. Tak sampai 10 orang pun yang naik walaupun berhenti kat banyak tenpat.

Naik bas no 800 routenya ialah P18-Wisma Putra-P17-P16-Kompleks ABCD-tak tau dah…. Half and hour jugaklah I duduk dalam bas tu. Sempat la merasa dari gelap sampai terang and menikmati keindahan Putrajaya. Selalu kalau drive tengok depan aje kan. Kali ni kiri kanan boleh tengok. Turun kat bus stop and berjalan menikmati udara pagi ke office. Hmmm macam menarik kan.

Yang tak menariknya incident terjatuh tu je lah. Risau betul. Oh risau jugak berapa lah kos repair kali ni. So far Savvy ni tak pernah la yang sikit-sikit kosnya. Pemakan duit yang hebat kareta I ni walaupun kecil. Hopefully tak la mahal mana. Ok nak luar jap. Dah dapat kebenaran bos nak keluar ni. Chow.

No comments: