Wednesday, June 30, 2010

Sakit tekak

Dah 2 hari tekak saya sakit. Tak selsema, tak batuk tiba-tiba aje sakit tekak. Perit aje rasanya. Tadi sambil beli breakfast, saya beli Fisherman's Friend sekali. Pastu aunty yang jual tu siap promote air Snow Fungus ni. Snow Fungus direbus selama 4 jam bersama Red Dates and gula batu. Kalau sapa yang suka leng chee kang (betul ke eja macam ni?), sukalah kot. Saya tak suka leng chee kang so saya rasa air ni rasa pelik la sikit. Boleh je nak minum. Tapi kena tahan nafas la kejap untuk minimisekan rasa tak sedap tu. Aunty tu kata air ni bagus untuk sejukkan badan so sebab tu saya nak try. Tak rugi apa pun kan. Tapi tekak saya makin perit la pulak ni. Maybe nak kena cari Difflam la kejap lagi. Nanti makin teruk mesti rasa tak selesa. Nak-nak kalau yang sampai nak telan air liur pun kena tarik sikit kulit leher tu. Hah korang pernah tak kena sakit tekak macam tu? Rasa macam ada pisau ke apa kat tekak sampai nak telan air liur pun sakit gila. Mintak-mintak tak la sampai macam tu sekali. Dah lama tak kena so macam risau la jugak ni. Saya ni kadang-kadang kalau sakit tekak yang teruk tu, makan minggu jugak lah nak baik. Eeee takutnya....

Keja banyak pulak tu yang pending. Risau jugak kalau demam ke apa nanti. Tak boleh nak cuti-cuti dah sekarang ni. Masa kecederaan dah ni... Hehehe....

No comments: