Monday, June 18, 2012

Wedding Syah and Aida part 3

Hoih bilalah nak abis cerita ni ni. Hehehe... Maafkanlah akan kelembapan hamba dalam mengupdate ini blog ye. Hamba agak kesibukan sekarang ni. Kesibukan ke kemalasan? Hmmmm dua-dua kot. Hehehe..... Anyway let's me get done with this and boleh update cerita lain pulak. 

As I wrote earlier, this would be the last wedding in Mak Ngah's family. Insya Allah la kan. Kot ada lagi tak tau la pulak. Hehehe..... Mak Ngah ni tiap kali buat kenduri kawin, mesti ada majlis cukur jambul sekali. Kebetulan sangat tau. Masa Lina, Nadia and Natasya kawin dulu pun ada buat cukur jambul dulu. So this time majlis cukur jambul anak Natasya. Namanya Bella Nur Umairah. 

Fatty me... erkkk....
Marhaban ya marhaban
Akak rajin melayan Mya

Mya Qistina anak my cousin Lina
Jannah and Meera. Jannah pakai ikut tema sangattt...
Turn Mak gunting rambut Bella
Meja beradap
Fresh roses
All sort of fresh flowers
Sebelum apa-apa kita makan dulu

Lepas majlis cukur jambul, kami makan dulu sebelum tetamu lain start datang. Maklum lah kejap lagi kena bekerja. Bekerja la sangat. Yang lelaki ye la yang perempuan more like lepaking with realitives je. Hehehe.... Macam biasa the boys kena jaga goodies counter. Ada rock chocolate, marshmallow and jellybeans. Comel je. 

Arranging the goodies. Good team work
Meera suka pegang botol macam tu tau
Dik Man
Thalha the masterchef
Apis (middle) and Mamat (right)
Cute bottle with marshmallow, chocolate and jelly beans
Abah yang kesakitan kaki
Kena jadi bunga manggar boy ke?



And as usual mesti Mak la yang kena menyambut rombongan pengantin

I guess this would be the last time Ayesh kena tabur bunga




Ayesh kacau Mya and Eicha




Mentang-mentang nama sama dengan nama Sultan Pahang, warna pun warna diraja eh
Yeay makan time.....
Arrangement for the wedding adalah sama seperti the previous wedding juga. Mak akan menjadi penyambut rombongan pengantin. The kids (cucu-cucu Mak Ngah) akan jadi flower boys and girls. Lepas bersanding and merenjis bagai, sesi makan beradap. Pastu kira selesai la. Pengantin akan teruskan dengan sesi bergambar ke apa ke and kami akan menjadi antara relatives terakhir meninggalkan majlis. Bang Long je yang kena stay sebab dia kan pengapit. Kena la membantu hingga ke titisan terakhir gitu.


Mak and Mak Ndak (sister)
Mak and Pak Long Kamal (cousin)
Us with the bride
Fatty matty me again. Arghhhh....
Every time ada majlis, balik-balik jumpa muka sama je. Kalau ada yang lain pun kawan-kawan Mak Ngah anak beranak. Yang lain tu sedara-mara la. Tu yang best tu. Kadang-kadang ada yang dah kenal and kadang-kadang ada yang tak kenal. So lama-lama akan kenal la sedara semua. Kalau tak kenal mesra pun at least kenal muka. Kan.... Sebab dalam pada selalu berjumpa tu, ada je yang datang tak bawak anak ke. So sekali sekala ada yang bawak anak ke apa barulah tau. 

Cuma yang tak larat bila kenduri ni soalan cepu emas tu la kan. Nanti kenduri akan datang in my family lagi la banyak yang akan bertanya. Hoih kena sediakan jawapan dari sekarang ni. Jawapan yang mantap yang lepas jawab je terus tak de soalan susulan atau nasihat atau yang sama waktu dengannya dari yang bertanya tadi. Hahaha.... Kejam betoi.... 

Akhirnya tamat jugak cerita ini. Daripada baru kawin sampai dah mengandung dah pun pengantinnya barulah siap cerita ni. Mujur tak bersalin lagi. Hehehe.... Acik sibuk dik non ooiii..... Wokeh next story please....

No comments: